Spejder Sport på TikTok

Læs hvordan Spejder Sport gik fra 100.000 til 3.500.000 visninger på kun 60 dage

karizzna

I september 2023 lancerede MINSHALL og Spejder Sport deres TikTok profil. Målet var at ramme en målgruppe, som ikke var tilstede ude i butikkerne på mærker som Patagonia, Arc’Teryx og Asivik.

To opslag om ugen skulle give Spejder Sport en soft launch på platformen, og det var MINSHALLs opgave, at få mest ud af de to posts. Sammen ville vi gerne være den største danske outdoor detail butik på platformen og cementere Spejder Sport som brand hos det yngre publikum.

Ved at skabe en autentisk karakter som kunne agere ambassadør for Spejder Sport på TikTok fik MINSHALL skabt Karizzna - Og med hendes unikke personlighed og energi blev Karizzna hurtigt et ikon på TikTok, med over 3.500.000 visninger.

De fleste kender Spejder Sport som et brand med stærke værdier. Fællesskab, kvalitet, bæredygtighed og troværdighed er hjørnestenene for forretningen og var værdier som vi gerne ville inkorporere i TikTok profilen. I stedet for at fokusere på den klassiske outdoor vinkel med anmeldelser og test af produkter, ville vi gerne positionere deres produkter som noget helt andet; Fashion.

Vi ville gerne ned i øjenhøjde og vise produkterne fra en helt anden side, og få den yngre målgruppe ned i en Spejder Sport butik for at købe tøj de ikke kun kunne bruge til deres ture ude i skoven, men også i deres hverdag. Fremgangsmetoden for at ramme den yngre målgruppe var, at sammen med Spejder Sport skulle vi finde en vært, som skulle være ambassadør for brandet og som kunne lave noget andet content end hvad traditionel markedsføring fra et outdoor brand så ud.

MINSHALLs opgave var at finde ud af hvad vinklen skulle være. Hvordan finder vi ud af hvad de unge synes er sjovt?

steve-buscemi-meme

Det første “hit” på kanalen kom i december 2023 - lige op til jul. Vi ville gerne vise nogle julegave idéer, der kunne købes nede i butikkerne. Svaret blev en video hvor Karizzna viser en Patagonia vest og siger til målgruppen, at hvis deres far er en rigtig “finance bro” skal han have den her i hans klædeskab. Videoen blev Spejder Sports første “store video” med 55.000 visninger på under 2 dage.

Til trods for at profilen havde et par gode videoer, manglede der stadig 1.000 følgere så TikToks link i bio funktion blev låst op. Vi rådgav Spejder Sport om at en give away er en effektiv måde at få følgere på, og på under 1 dag af lanceringen af Spejder Sports første give away rundede vi 1.000 følgere.

Udfordringen for profilen nu, var at forblive relevante og bygge videre på koncepter vi vidste virkede; Karina, slang og humor - Men hvordan fandt vi ud af hvad der var sjovt for målgruppen? I stedet for at gætte os frem og prøve en ting, kiggede vi på andre creators både på og uden for platformen for at få inspiration.

Rizz havde lige vundet word of the year 2023 og de unge synes Twitch streameren Rasmus Søndergaard er sjov. Arc’Teryx blev til Arc’Terizz, Karina blev til Karizzna og vi lånte Rasmus Søndergaards catch phrase “Come on now dawg”.

Videoen blev delt på Anders Hemmingsens Instagram profil, og vi blev for første gang nævnt i radioprogrammet “Balalajka” på p3. Videoen har på nuværende tidspunkt 500.000. visninger og er Spejder Sports største video.

Skal jeres virksomhed også gå viralt på Tiktok?